نگاه اجمالی

Pipistrel ALPHA Trainer  ارائه کننده یک ایده نو در رابطه با پرواز های آموزشی اقتصادی برای خلبانان می باشد.

Pipistrel ALPHA Trainer بر اساس سبقه ای محکم از تولیدات گسترده ما ساخته شده و از دو مزیت بزرگ بهره می برد: کیفیت و قیمت مناسب. هم اکنون پرواز مقرون به صرفه بدون هیچ مشکل عملکردی امکان پذیر است.

این هواپیمای دو نفره ساخته شده از کامپوزیت است که کیفیت pipistrel، تکنولوژی پیشرفته ساخت و سهولت استفاده را با یک  قیمت باور نکردنی ترکیب می کند. این هواپیما که از موتور Rotax 912 80 HP بهره می برد،  فقط 9.5 لیتر سوخت معمولی (mogas)  در ساعت مصرف می کند.

اگر شما به دنبال بهبود برگشت سرمایه آموزشگاه پرواز خود هستید Pipistrel ALPHA Trainer بهترین راه حل است.

نام ALPHA Trainer دقیقاً هدف این پرنده که برای آموزشگاه های پروازی طراحی شده است را توصیف می کند. هدف اصلی در طراحی ALPHA Trainer  آموزش پرواز است. آموزش یک نقطه شروع دارد، درست مثل حروف انگلیسی که با A شروع میشود و این دلیل ALPHA  نامیدن این هواپیما است.

تغییرات گسترده ای به وقوع پیوسته است، ولی اقتصاد بیمار به این معنا نیست که مردم باید فراگیری پرواز را متوقف کنند. اکثر هواپیما ها برای افراد عادی یا آموزشگاهای پروازی بسیار گران هستند، ولی pipistrel  یک رویکرد کاملا  متفاوت برای آموزش پرواز اتخاذ کرده و پرنده های خود را با قیمتی نزدیک به نصف رقبای خود ارائه می کند.

   

ALPHA Trainer مجموعه ای از مشخصات فوق العاده را گردهم آورده است! ALPHA Trainer دارای قیمت مناسب برای خرید،  مقرون به صرفه از نظر نگهداری و مفرح می باشد. در حقیقت ما معتقدیم که هیچ هواپیمای آموزشی (LSA) دیگری هزینه های بهره برداریش از ALPHA Trainer کمتر نمی باشد.

ایده های ما برای یک هواپیمای آموزشی (UL or LSA) مناسب به صورت زیر می باشد که همه آنها در ALPHA Trainer گنجانده شده اند:

باید محکم و راحت از جهت کنترل برای فراگیران مبتدی باشد.

باید در شرایط واماندگی موتور ملایم عمل کند و غافلگیری های پروازی نداشته باشد.

باید قیمت مناسب داشته باشد و بهره برداری، تعمیرو نگهداری آن ساده باشد.

باید قابلیت انجام پرواز در کل روز و در همه شرایط از جمله دمای شدید بالاتر از 37 درجه سانتیگراد  را داشته باشد.

باید مجهز به سیستم تهویه و گرمایش مناسب باشد.

باید مجهز به سیستم نور رسانی و نورافکن های تایید شده باشد.

باید کابین خلبان آن بی سر وصدا  باشد تا ارتباط بین فراگیر و استاد به سهولت انجام گیرد.

دسترسی به قطعات یدکی هواپیما باید تضمین شده باشد تا بتوان  هواپیما را برای پرواز آماده نگه داشت.

باید دارای برد مناسب برای پرواز های آموزشی سرتاسر کشور باشد.

باید سرویس روزانه و سوخت گیری آن ساده باشد.

باید مجهز به سیستم چتر نجات بالستیک باشد.

باید رنگ رویه ی با دوام داشته باشد تا بتوان آن را در فضای باز هم نگهداری کرد.

باید مجهز به ترمز های خوب برای شرایط اضطراری  باشد.

باید مجهز به سیستم  کنترل دوگانه با قابلیت تنظیم برای افراد با جثه های متفاوت باشد.

باید مدت زمان بهره برداری از آن طولانی باشد.

باید مجهز به سه چرخ با قابلیت هدایت شوندگی چرخ جلو باشد.

باید دسترسی به کابین خلبان حتی برای افراد مسن به راحتی انجام گیرد.

دلایل خاص بودن Pipistrel ALPHA Trainer:

ابزار فرود:

ابزار فرود اصلی که از کامپوزیت ساخته شده است به صورتی تقویت شده است که سخت ترین فرود ها را حتی در MTOW (که حمل سوخت تا میزان 230 کیلوگرم را میسر می سازد ) را تحمل می کند (MTOW به معنای حداکثر وزن هواپیما هنگام بلند شدن از باند می باشد). طراحی این ابزار به نحوی است که از آن یک ابزار فرود محکم و مقاوم با قابلیت تحمل فرود های سخت توسط فراگیران خلبانی ساخته است. چرخ جلویی 5 سانتی متر کوتاه تر شده است که باعث پایین آمدن دماغه و بهبود دید هنگام حرکت روی باند می شود. فضای باز برای دید در اطراف ملخ هواپیما از بین نرفته است به دلیل اینکه Pipistrel ALPHA Trainer از ملخ کوچکتری با قطر 162 سانتی متر بهره می برد.

مخزن سوخت

Pipistrel ALPHA Trainer دارای یک مخزن مرکزی با ظرفیت 50 لیتر می باشد. این میزان برای هواپیماهای معمولی زیاد به نظر نمی رسد ولی محصولات pipistrel بهره وری بسیار بالاتری دارند. در حقیقت این میزان سوخت بیش از حد نیاز Pipistrel ALPHA Trainer است. دهانه بزرگ این مخزن امکان سوخت گیری مستقیم از پمپ های جریان سریع که در اکثر فرودگاه های بزرگ یافت می شوند را فراهم کرده است. این ظرفیت Pipistrel ALPHA Trainer را به هواپیمایی با برد 324 مایل هوایی (معادل 600 کیلومتر) با 30 دقیقه ذخیره در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تبدیل کرده است. هنگام پرواز های آموزشی این هواپیما کمتر از 7.6 لیتر بنزین در یک ساعت استفاده می کند و این امکان 5 ساعت مداومت پرواز به شما می دهد.

موتور

Pipistrel ALPHA Trainer مجهز به موتور قابل اعتمادی به نام Rotax 912 80 hp می باشد. اگر چه بعضی ممکن است در مورد قدرت آن تردید داشته باشند، کسانی که با pipistrel آشنایی داشته باشند می دانند که طراحی ها عملکرد هواپیما را با این قدرت به حداکثر می رسانند. با نیروی این موتور Pipistrel ALPHA Trainer به سرعت خوب 200 کیلومتر بر ساعت می رسد و به مسافت پریدن خیلی کوتاه و نرخ اوج گیری بیش از5 متر در ثانیه دست می یابد. Pipistrel بر این باور است که این موتور یک انتخاب ایده آل برای هواپیماهای آموزشی است به این دلیل که نرم وقابل اعتماد است، سوخت کمی مصرف می کند و TBO 2000 ساعت/ 15 سال قابل دسترسی است.

طراحی جدید بال

طراحی بال Pipistrel ALPHA Trainer  بر اساس هواپیمای موفق و اثبات شده Pipistrel Virus SW می باشد. توسط بالهای دوباره طراحی شده این وسیله نیاز به ترمز هوایی برای نشستن ندارد، که این خود باعث ساده تر شدن وسایل درون کابین خلبان می شود. بال های جدید flaperon های باز طراحی شده ای را به نمایش می گذارند که +25° of flap travel دارند  که هواپیما را قادر به فرود در زمین های کوتاه می کند.

ملخ جدید

ملخ جدید طراحی خود pipistrel است و با ماشین های CNC در محل کارخانه تولید می شود. این ملخ از چوب ساخته می شود و سپس با یک روکش مقاوم که شامل محاظ لبه پیش ران می باشد پوشانده می شود. چوبی بودن این ملخ باعث می شود لرزش بسیار کمی ایجاد کند و این به نرمی حرکت و راندن هواپیما کمک می کند. یک روکش مخصوص ملخ را بسیار مقاوم می سازد، به طوری که در شرایط عادی آموزشی می توان سال ها از آن استفاده کرد.

مواد مورد استفاده

Pipistrel ALPHA Trainer از مواد کامپوزیت با آخرین فناوری ساخته می شود و وزن آن 100 پوند از هواپیماهای ساخت دیگر رقبا کمتر است. این وزن سبک به همراه نیروی پس رانش کمتر  یکی از دلایل عملکرد خوب و مقرون به صرفه بودن Pipistrel ALPHA Trainer است.

قوی و مقاوم

دوام در کار آموزش نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. به این دلیل pipistrelتصمیم به استفاده از پارچه های محکم برای صندلی ها و حذف wheel spats گرفت. این بدین معناست که امکان شکستن آنها توسط فراگیران هنگام سوار و پیاده شدن وجود ندارد و هنگام پنچری-  که البته به ندرت اتفاق می افتد- چرخ را می توان در مدت حدوداً دو دقیقه عوض کرد. این ها خصوصیاتی است که امکان بهره برداری و درآمد زایی از  Pipistrel ALPHA Trainer را فراهم می کند به جای ماندن در تعمیرگاه.

قسمت حمل وسایل

Pipistrel ALPHA Trainer دارای محلی برای قراردادن طناب ها و اتصالات، بطری های آب، جعبه کمک های اولیه، و ملزومات دیگر است. دسترسی از طریق صندلی های درون اتاق خلبان میسر است که به سمت جلو خم شده و دسترسی راحت و کامل را امکان پذیر می کنند. دو کیسه بزرگ نیز در طرفین پیشخوان ابزار قرار دارند که برای گذاشتن نقشه و بطری آب در هنگام پرواز عالی هستند.

ترمز ها

ترمز ها باز طراحی و ساده سازی شده اند که امکان عملکرد استثنایی ترمز را حتی در باند های کوتاه فراهم می آورد. چرخ جلویی به طور مستقیم قابل کنترل است  و می تواند هواپیما را در مسافت کمی بچرخاند ولنت های ترمز هم در کمتر از 15 دقیقه قابل تعویض هستند واین هزینه های نگه داری را پایین نگه می دارد.

دستگاه های الکتریکی

طی یک ربع قرن سابقه تولید هواپیما، ما به تجربه یافته ایم که یک هواپیمای آموزشی باید پیشخوان ابزار ی کلاسیک داشته باشد، بنابراین ما این ظاهر ساده را حفظ کرده ولی ابزار ها را با استفاده از ASI و ALT هشتاد میلیمتری مدرن تر کردیم تا قابلیت دید و اطمینان بیشتر فراهم کند.

ظاهر مرسوم ابزارهای سرعت و دما با رنگ های صحیح به شکل آشنا و سنتی آموزشی مشخص شده اند.

دستگاه تغییر سنج و دور در دقیقه سنج موتور دو صفحه نمایش مجزا دارند در حالی که پارامتر های دیگر موتور در یک صفحه نمایش پر رنگ چند منظوره تعبیه شده اند. این صفحه مجهز به بوق اخطار برای مقادیر بیش از حد نیز می باشد که به طور قابل ملاحظه ای امنیت را افزایش می دهد.

هر ابزار از منبع خود به خوبی تغذیه نور می شود که قابلیت دیده شدن را در همه شرایط (در روز یا شب) محیا می کند.

 

 

نگاهی به مشخصات، عملکرد، و مقرون به صرفه بودن  Pipistrel ALPHA Trainer این هواپیما را به با ارزش ترین گزینه در میان هواپیماهای کامپوزیت چه در کلاس USA LSA چه در کلاس EU UL  برای آموزش تبدیل کرده است. اگر تصمیم به خرید یک Pipistrel ALPHA Trainer گرفته اید باید بدانید که این یک هواپیمای کاملاً مجهز با مشخصات بالا است و آمادگی پرواز بدون هیچ هزینه یا شرایط ناگفته  را دارد. همکاری گسترده با شرکت ها و برنامه ریزان پولی و مالی مختلف باعث شده است که ما یک راه حل آسان و کامل برای تجارت مدارس نوپای آموزش پرواز ویا مدارسی که از قبل فعالیت داشته و نیاز به مدرن کردن ناوگان خود با نصف هزینه های اجرایی فعلی دارند به دست آوریم.

 

    

 

 

 

 

 

ELA 07 COUGAR

این جایرو حس آزادی و خلوص پرواز با جایرو ها را در دسترس قرار داده است. این جایرو که ابتدایی ترین نسخه این طیف از جایروها می باشد، دارای آپشن های متعدد و فراوانی  است که از آن یک ماشین سفارشی واقعی می سازد و می تواند با انحصاری ترین مدل ها رقابت کند. این جایرو دارای ظاهری اسپورت و خصوصیاتی است که نمی توان در مقابلشان مقاومت کرد.

تجهیزات استاندارد

  • Pre-rotator بادی قوی
  • ملخ DUC ساخته شده از فیبر کربن
  • روتور پر قدرت ELA
  • Electro-pneumatic rotor brake and pitch trim
  • Mechanical roll trim
  • ترمزهای هیدرولیک با سیستم پارکینگ
  • باک بنزین 75 لیتری با ابزار اندازه گیری
  • انتخاب رنگ جایرو
  •  پوشش با کیفیت صندلی ها
  • صندلی جلویی کیسه دار
  • ترموستات روغن
  • اگزوز فولادی ضد زنگ
  • Slipping clutch in gear box in 912 ULS engine
  • گرم کننده کاربراتور در موتور 912 ULS
  • استارت عالی در موتور 912 ULS
  • پمپ بنزین الکتریکی اضافی در موتور  912 ULS

ابزارها

  • سرعت سنج
  • نشانگر سرعت اوج گیری
  • قطب نمای   کارتی عمودی
  • فشار ترمز و لبه rotor
  • دور سنج روتور
  • دور سنج موتور
  • دمای سر سیلندر
  • دمای روغن
  • فشار روغن
  • فشار سوخت
  • نشانگر میزان سوخت
  • ساعت سنج

 

آپشن ها

  •  رنگ متالیک
  • رنگ آمیزی با دو رنگ
  • محافظ ملخ
  • محلی برای نگهداری وسائل
  • پوشش ایرودینامیکی روی توپی ملخ
  • کمربند ایمنی 4 طرفه
  • چرخ های اصلی بزرگ 
  • Wheel fairings
  • کلاه ایمنی ELA
  • پوشش محافظ جایرو
  • Slipping clutch در جعبه دنده برای مدل 914
  • صدا گیر اگزوز
  • رکاب
  • چراغ گردان
  • جی پی اس Garmin AERA 500
  • جی پی اس Garmin AERA 795
  • جی پی اس AV Map EKP IV
  • جی پی اس AV Map EKP IV Pro
  • Radio Funkwerk ATR833.
  • Transponder mode S TRT800
  • Double EGT (exhaust gas temp for 914).
  • Manifold pressure.
  • دو سری ابزار کنترل
  • نشانگر سرعت عمودی
  • پریز برق 12 ولت
  • Landing gear fairings
  • قاب محافظت در برابر باد عقب
  • چراغ برای استفاده هنگام فرود
  • ثبت (فقط در اسپانیا)

اطلاعات فنی

 

Rotax 912 ULS

Rotax 914 UL Turbo

Empty weight(standard)  260Kg  265Kg

max. take -off weight

 500Kg  500Kg

useful load

 235Kg  240Kg

velocity never exceed (VNE)

   160km/h (100 mph)

cruise speed (booms folded)

  120-145km/h (75-90 mph)

Fuel capacity

  75ltres (20 gal)

Endurance

  3.5- 4.5  hours

Fuel consumption

  15-20litres/h (4-5.5 gal/h)

Range

  400km (250 mi)
 Take-off distance  120metres (400 ft)  100metres (330 ft)
 landing distance   0-20metres (0-65 ft)

 

شرکت بلند پرواز خاور

آدرس: تهران - شهرک غرب - بلوار ایوانک - فلامک شمالی - خیابان دوم

تلفن:88573033-021 (داخلی: 404)

تلفن مستقیم: 88099450-021

تلفن روابط عمومی : 3200473-0921 و 3200473-0937

فکس: 88590499-021

فرودگاه بلند پرواز (ایوانکی)

کیلومتر 53 جاده تهران - سمنان ، ضلع جنوبی شهرک صنعتی ایوانکی

ایمیل:                                                         این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اینستاگرام :                https://www.instagram.com/boland_Parvaz_Khavar

Apis/Bee

Apis/Bee یک گلایدر تکنفره بال وسط خود پرتاب است. این هواپیمای فوق سبک دارای یک دم T شکل می باشد. این هواپیما از نظر ایرودینامیک مربوط به بال و دم خصوصیات Sinus  و Taurus را به اشتراک می گذارد و جای هیچ شکی در مرود گلاید خارق العاده خود باقی نمی گذارد. شایان ذکر است که Apis/Bee دارای چند رکورد جهانی است.

ساخت

همه قسمت های پلاستیکی با فن آوری AFK، GFK، و CFK ساخته شده و کلیه اجزا دارای مجوز LN  می باشند. خود هواپیما از پلاستیک مسلح و ترکیبی از رزین اپوکسی که با ساختار لانه زنبوری، شیشه، کربن و فیبر kelvar  تقویت شده ساخته شده است.

بال ها از سختی ساندویچ شکل دارند. سطوح بالا و پایین ابتدا ساخته شده و سپس کلیه اجزا دیگر (main spare, basic ribs, airbrake enclosure, …) به نیمه بالایی چسبانده می شوند. ترمز های هوایی فقط از نیمه بالایی بال گسترده می شوند. سکان هواپیما از دو نیمه تشکیل شده و اتصالات و محور های کنترلی در درون هر یک تعبیه شده است.

بدنه این گلایدر با روش تلفیق AFK و CFK و با تلفیق ساخت پوسته و ساندویچ ساخته شده است. دو نیمه این گلایدر به نحوی ساخته شده اند که اکثر قسمت ها به یکی از آنها چسبانده شده و سپس دو نیمه به هم وصل می شوند. برای قسمت دماغه تا بال ار کربن و kelvar  استفاده شده، در صورتی که بقیه قسمت ها از ساخت ساندویچی بهره می برند. شیشه کابین خلبان از پلکسی گلاس یک تکه ساخته شده که به سمت جلو باز می شود. لوله پیتو و جریان هوا (برای تهویه کابین) درون دماغه ساخته شده است. فشار ثابت در بغل بدنه گلایدر اندازه گیری می شود. آنتن رادیویی در نوسانگیر عقب هواپیما قرار گرفته است. Tow tie در پایین قسمت جلویی بدنه قرار گرفته است. سکان هواپیما قابل تنظیم است.

قسمت دم: نوسانگیر افقی و سکان مثل بال ها با ساخت ساندویچی ساخته شده اند.

ابزار های کنترل

گلایدر Apis/Bee مثل دیگر محصولات Pipistrel به راحتی و ظرافت خاصی کنترل می شود. در فرمان عمودی، ترمز های هوایی و قسمت های متحرک بال از اتصالات محکم (tubes and bearings) استفاده شده است و فرمان عمودی با کابل فولادی متصل شده است. به دلیل اینکه کلیه ابزار های کنترل به طور اتوماتیک سرهم می شوند، شما هیچ مشکلی برای باز و بسته کردن قطعات برای  نگهداری در کامیونت ندارید.

چرخ این گلایدر جمع شونده است و یک ترمز دیسکی آن زیر کابین خلبان و نرمز کوچک دیگری بر روی دم قرار گرفته است.  ترمز چرخ با دستگیره ترمز هوایی قابل استفاده است.

رکورد های جهانی

گلایدر Apis/Bee عملکرد فوق العاده ای دارد و دارای چندین رکورد جهانی در کلاس خود است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پس از 25 سال موفقیت وتولید بیش از 1200 هواپیمای فوق سبک، Pipistrel  مفتخر است هواپیمای 4 نفره بسیار سریع و متحول Panthera را معرفی کند. اولین معرفی این هواپیما در AERO 2012 اتفاق افتاد،جایی که Panthera از طرف مجله هوانوردی آلمانی Fliegermagazin نامزد بهترین نوآوری صنعتی در سال 2012 شد. در سال 2014، Panthera  به  جایزه نوآوری از سوی مجله Aerokurier دست یافت. در سال 2015 Panthera  نامزد "هواپیمای نسل آینده" از طرف خوانندگان مجله آلمانی Aerokurier شد.

در حال حاضر اولین مدل با موتور پیستونی Lycoming IO-390 پس از تست های زمینی به پرواز در آمده است. اکثر تست های هوایی نیز انجام شده است. می توانید یک ویدیوی بسیار جالب در مرود چرخش هواپیما در آدرس http://www.pipistrel.si/news/panthera-successfully-completed-spin-testing تماشا کنید.

ما به تازگی سری سازی این هواپیما را شروع کرده ایم و اولین مشتری ها امسال آن ها را دریافت خواهند کرد. به دلیل تصمیم Lycoming مبنی بر اینکه موتور IO-390 برای استفاده از mogas تایید نخواهد شد، ما تصمیم به طراحی دوباره هواپیما گرفتیم تا بتوان موتور IO-540 را روی آن سوار کنیم (اگر چه این هواپیما از لحاظ ایرودینامیک چنان خوب عمل می کند که موتور IO-390 برای آن زیاد هم هست.) موتور IO-540 مجوز استفاده از سوخت mogas   را دارد. ما تولید و ارایه مدل IO-390 را به صورت آزمایشی ادامه خواهیم داد. مدل مجوز دار این هواپیما فقط با موتور IO-540V خواهد بود. به دلیل این طراحی جدید پروژه برای مدت کوتاهی به تعویق خواهد افتاد. تا آخر 2015 ما اولین سری کیت های آزمایشی هواپیما که با کمک کارخانه سریعا مونتاژ می شوند را ارایه خواهیم کرد.  

 مدل های متفاوتی از Panthera با خصوصیت های متفاوت از لحاظ نیروی محرکه به شرح زیر ارایه خواهند شد:

-          موتور پیستونی IO-390  (کیت آزمایشی که با همکاری کارخانه ساخته می شود)

-          IO-540 (کیت آزمایشی که با همکاری کارخانه ساخته می شود + مجوز کاربری FAR23 از EASA و  FAA)

-          نیروی محرکه هیبریدی و نیروی محرکه تمام الکتریکی (کیت آزمایشی که با همکاری کارخانه ساخته می شود)

منظور از کیت آزمایشی که با همکاری کارخانه ساخته می شود چیست؟

این یک برنامه است که طی آن شما می توانید هواپیما را خودتان در کنار متخصصین Pipistrel  سرهم کنید ازدرجه امنیت و کیفیت نهایی مطمئن شوید. این روش بسیار ساده است و در نهایت هواپیمایی آماده پرواز در مقر اصلی Pipistrel  تهیه خواهد شد. حضور مالک در هنگام مونتاژ نهایی الزامیست. این به شما فرصت آموختن جزییات و تکنولوژی به کار رفته را که طبق نظرات شما محیا شده است می دهد. مالک در ساخت شرکت خواهد داشت و اولین پرواز ها توسط خلبانان Pipistrel  انجام خواهد شد. دراین مرحله هواپیما به طور موقت (یا دائمی) در CAA اسلوونی ثبت خواهد شد.

دیر یا زود ما مونتاژ را در دیگر قاره ها خواهیم داشت و راه حل دیگری را نیز ارائه خواهیم کرد. ما در حال تاسیس یک شرکت خواهر خوانده منحصرا برای مونتاژ کیت در اسلوونی هستیم. این کارخانه به طور رسمی مونتاژ کیت خواهد داشت و هواپیمای ساخته شده را در اسلوونی به عنوان آزمایشی به ثبت خواهد رساند.

پس از 30 ساعت پرواز(که برای هواپیماهای ساخت داخل نیاز می باشدقبل از اینکه call signs نهایی را دریافت کنند)هواپیما از لیست اسلوونی حذف شده و برای خریدار فرستاده خواهد شد. به این ترتیب مه می توانیم صدور ضمانت نامه داشته باشیم زیرا که ما بر مراحل تولید نظارت خواهیم داشت.

کیت کامل بدون نیاز به کمک کارخانه به زودی عرضه خواهد شد ولی الان قیمت دقیق آن مشخص نیست. ما الان سفارشاتی با کیت هتی خاص داریم. با خریداران توافق کردیم که قیمت بدون موتور و ابزار های الکتریکی پرواز (avionics) با قسمت های پلاستیکی تکمیل شده ولی بدون رنگ % 10-+ 150000 یورو خواهد بود.

با برخی تولید کنندگان که دستگاه های جدید و پیشرفته یخ زدایی تولید می کنند تماس گرفتیم. ما معتقدیم که دستگاه های یخ زدای سنتی جایی در هواپیمای پیشرفته ای مثل Panthera  ندارند. ما به دنبال یک مدل جدید تر و ابتکاری هستیم. البته گزینه های خوبی وجود دارد که ما در حال بررسی آن ها هستیم در آینده نزدیک تصمیم گیری خواهیم کرد.

در حال حاضر به موتور گازوئیلی به دلیل وزنش و به منظور ارائه خدمات موتور در سراسر دنیا فکر نمی کنیم. موتور های مختلفی در نظر داشتیم و تصمیم نهایی بسیار دقیق گرفته شد. موتور های Lycoming سرتاسر دنیا معروف هستند و خمات موتوری برای مشتریان در هر نقطه ای میسر است.

کابین تحت فشار برروی Panthera  برنامه ریزی نشده است.

Panthera  با موتور هیبریدی و Panthera با موتور تمام الکتریکی در دست ساخت هستند و استفاده از سوخت های متنوع را پیشنهاد خواهیم داد که فکر می کنیم شامل گازوئیل هم خواهد بود. اولین پرواز های این هواپیما برای ابتدای 2016 برنامه ریزی شده است.

ما مفتخریم که تعداد زیادی از خلبانان به ما و به اصول کلی طراحی ما اعتماد و اعتقاد دارند. آنها در این موضوع که زمان تولید نسل جدیدی از هواپیماهای کارآمد و دوستدار محیط زیست فرارسیده است با ما هم نظرند. ما مفتخریم که تا الان دهها سفارش قطعی برای Panthera با موتور Lycoming دریافت کرده ایم.

مطمئن هستیم که شما از روند طولانی و پر هزینه دریافت مجوز که ممکن است سال ها طول بکشد اطلاع دارید. ولی ما خوشبین هستیم و- مثل مشتریان ما که تا کنون سفارشات خود را داده اند- فکر می کنیم که این کار تا پایان 2017 (که به نوبه خود یک رکورد تازه است) انجام گیرد. به همین دلیل ما در حال برنامه ریزی برای سری سازی این هواپیما از آن تاریخ هستیم. برای این منظور در حال ساخت یک ساختمان 10000 متر مربعی با آخرین تکنولوژی مونتاژ در نزدیکی کارخانه هستیم: http://www.pipistrel.si/news/the-new-factory-building-in-italy-is-starting-to-grow  

در فایل Excel که به پیوست فرتاده شده است موارد زیر را مشاهده فرمایید:

-          در صفحه اول:لیست قیمت مدل پایه و قیمت آپشن های اضافی

-          در صفحه دوم: لیست اقلام لحاظ شده در قیمت پایه

-          در صفحه سوم: اطلاعات فنی

با انتخاب مدل در ستون اول و آپشن های اضافی؛ قیمت به صورت خودکار در پایین نشان داده خواهد شد.

ما در حال دریافت سفارشات هستیم و تا کنون 80 سفارش دریافت کرده ایم. برای سفارش تولید هواپیمای خود نیاز به پیش پرداخت 20000 یورویی می باشد. پرداخت این مبلغ به معنای قطعیت سفارش، تاریخ تحویل، و قیمت نهایی بدون در نظر گرفتن نوسانات قیمت های تولید و ارسال می باشد. الباقی مبلغ باید قبل از فرستادن هواپیما برای خریدار تسویه شود. برای مبلغ پیش پرداخت شرکت ما می تواند به خریدار ضمانت نامه بانکی بدهد.

در صورتی که الان ثبت سفارش شود، تاریخ تقریبی تحویل برای مدل آزمایشی با موتور Lycoming آگوست 2017 و برای هواپیمای تایید شده می 2018 خواهد بود.

در حال حاضر شما می توانید Panthera  را در محل ما تست کنید. بسیار خوشحال خواهیم شد اگر از محل و سیستم کنترل کیفیت ما بازدید کرده و از پرواز با Panthera  لذت ببرید. اگر سفارش بدهید ما هزینه های سفر شما را از قیمت هواپیما کسر خواهیم کرد.

اگر قادر به سفر به اینجا نیستید می توانید از صفحه های وب مربوط به Panthera  دیدن کنید:

http://www.panthera-aircraft.com/and http://www.pipistrel.si/plane/panthera/overview
 http://www.youtube.com/watch?v=IWaqysO6i-0
http://www.youtube.com/watch?v=fgX0aoMvdSs
http://www.youtube.com/watch?v=QwhOQMF-51M
http://www.youtube.com/watch?v=3G1oSRuuU-g

  

برای رعایت حقوق مشتریان، هر دو طرف توافق می کنند که ابتدا مدل نمایشی را تست شود. اگر خریدار از عملکرد هواپیما یا خود هواپیما به طور کلی راضی نبود، می تواند سفارش خود را کلا لغو کند. در این حالت Pipistrel پیش پرداخت را ظرف 14 روز پس از دریافت درخواست کتبی لغو مسترد خواهد کرد. مبلغ مسترد شده شامل سود (Euribur +3% سود سالیانه) خوهد شد. اگر خریدار از هواپیما راضی باشد ولی Pipistrel نتواند در تاریخ مقرر هواپیما را تحویل دهد، طرفین می توانند برای تاریخ جدیدی به توافق برسند یا برای رسیدن به شرایط جدیدی که مورد قبول دو طرف باشد مذاکره کنند. در صورتی که خریدار با تاریخ جدید موافقت نکند، Pipistrel پیش پرداخت را به علاوه سود آن مسترد خواهد کرد.

در صورت نیاز به اطلاعات دیگر حتما با ما تماس بگیرید.

با این هواپیمای چهار نفره، 1000 میال هوایی (1852 کیلومتر) با مصرف 10 گالون سوخت (حدود 40 لیتر) در ساعت و با سرعتی بالغ بر 200 گره  (370 کیلومتر بر ساعت) پرواز کنید.

 

امروزه آسمان بیش از هر وقت در اختیار انسان قرار گرفته است و مرز های آن از بین رفته است. نیاز به مسافرت در مسیر های طولانی در مدت زمان کوتاه و با صرفه اقتصادی بیش از همیشه ملموس می باشد. با این حال، چه کسی علاقه ای به اتلاف وقت در فرودگاه های بزرگ و ایستادن در صف های طولانی کنترل های امنیتی را دارد؟ هواپیمایی سریع و در عین حال مقرون به صرفه را تصور کنید که می تواند شما، دوستانتان، همکاران یا شرکای تجاری شما را به هر جایی و در هر زمانی که می خواهید ببرد. هواپیمایی را تصور کنید که می تواند از کوتاه ترین باند ها برای پرواز استفتده کند و بدین ترتیب شما را بیش از پیش به مقصدتان نزدیک می کند و دنیایی از فرصت ها را به روی شما می گشاید. این هواپیما با دقتی مثال زدنی ساخته شده تا امن، راحت، بدون سر و صدا و آسیب به محیط زیست باشد. این هواپیما ابتکاری جدید است که به سرعت نگاه ها را متوجه خود می سازد. نام این هواپیمای امن، راحت، بدون سر و صدا وبا قابلیت های بالا Panthera است.

 

داستان تولید Panthera

سال ها پیش مردم بر این اعتقاد بودند که ساختن یک هواپیمای فوق سبک که از حداقل وزن و اصطکاک با هوا برخوردار باشد و در عین حال امن و کارآمد باشد غیر ممکن است. ما این کار را انجام دادیم. مردم می گفتند که غیر ممکن است که برنده آزمایشات صد ساله ناسا شد. ما کاری را که قبلا هیچ کسی موفق به انجامش نشده بود انجام دادیم و سه بار برنده این مسابقه شدیم. ما همچنین با اولین هواپیمای الکتریکی 4 نفره به نام Taurus G4 برنده چالش پرواز سبز در سال 2011شدیم. مردم همچنان می گویند که ساخت هواپیمای الکتریکی کارآمد امکان پذیر نیست.  ما این کار را در سال 2007 با اولین هواپیمای 2 نفره برقی انجام دادیم.  پر واضح است که ما متفاوت می بینیم و متفاوت کار می کنیم و نگاهی پیشرو داریم.

ما تقلید نمی کنیم. ما به دنبال نوآوری هستیم. هم اکنون با ربع قرن تجربه، ما هواپیمایی سریع، امن، بدون سر و صدا و راحت تولید می کنیم که قابلیت پرواز در کوتاه ترین باند ها و در مسیرهای طولانی با چهار نفر را دارد. این هواپیما متعلق به آینده است و مصرف سوخت آن 40% کمتر ولی با سرعت و مسافت بیشتری پرواز می کند. این ایده ایست که ما در مورد یک هواپیمای 4 نفره با مجوز CS/FAR-23 داریم. Panthera این ایده را به واقعیت تبدیل کرده است.

 

عملکردی خیره کننده

این هواپیما کارآیی بی سابقه ای دارد که آن را مرهون ساختار دقیق ایرودینامیک، چرخ های تا شونده ساخته شده از تیتانیوم، بدنه سبک ساخته شده از کامپوزیت پیشرفته، یک ملخ سفارشی و سیستم اگزوز اختصاصی می باشد. کارآیی خود را فقط با سوخت پایین در سرعت 200 گره نشان نمی دهد، بلکه در سرعت بالا تر با قدرت موتور یکسان خود این امر قابل مشاهده است. هیچ هواپیمای 4 نفره دیگری وجود ندارد که بتواند با این موتور در این سرعت پرواز کند. برای مالک یا کاربر این به معنای هزینه های استفاده و نگهداری بسیار پایین می باشد.

برد 1852 کیلومتری با 4 نفر سرنشین هم اکنون امکان پذیر می باشد و این شاخصه ایست که خلبان های هواپیما های 4 نفره آرزوی آن را داشتند. طراحی قوی چرخ ها و و وزن کم امکان حرکت بر روی زمین های چمن کوتاه را می دهد. این قابلیت شما را تا حد امکان به مقصد مورد نظر نزدیک می کند.

موتور این هواپیما برای استفاده در نسل های آینده هواپیما ها ست. این موتور می تواند از سوخت بدون سرب استفاده کند و استاندارد های محیط زیستی را رعایت کند. موتور های هیبریدی و الکتریکی صدای تولید شده هنگام بلند شدن هواپیما را با استفاده از نیروی برق به حداقل می رساند.

 

اندازه ها و ابعاد

Panthera با استفاده از پیشرفته ترین تکنیک های طراحی و ساخت و بر پایه 25 سال علم، تجربه، و برتری در ساخت هواپیما تولید شده است. خم های قسمت های مختلف Panthera نتیجه بهینه سازی با استفاده از ابزار های کامپیوتری ساخت خود Pipistrel می باشد. بدین ترتیب همه جزییات به گونه ای طراحی شده اند که حداقل نیروی بازدارنده (پس ران) و حداکثر کارآیی را برای هواپیما به همراه داشته باشد. با استفاده از آخرین تکنولوژی ابزار های CAD ، همه اجزای هواپیما به گونه ای در کنار هم قرار گرفته و نصب شده اند که حداقل فضا را اشغال کرده و بدنه ای با کارآیی بالا را فراهم آورند. در این حالت کابین راحت و جادار می باشد. دقت به جزییات در اجزا و وسایل بدنه اصلی هواپیما هم دیده می شود. ملخ و اگزوز ها به گونه ای بهینه سازی شده اند که حداقل صدا و حداکثر کارآیی را داشته باشند. Panthera دارای چرخ ها، trims و flaps می باشد که همگی به صورت الکتریکی کار می کنند که باعث وزن کمتر و قابلیت اعتماد بیشتر می شود. همه نور پردازی های داخل و خارج هواپیما از تکنولوژی LED استفاده می کند که موجبات بهتر دیده شدن و حس بهتر را فراهم می آورد.

طول بال 86/10 متر

طول 07/8 متر

ارتفاع 19/2 متر

مساحت بال 2/11 متر مربع

 

پیشخوان ابزار به گونه ای طراحی شده است که بهترین حس را به خلبان منتقل می کند و دید بسیار خوبی از بیرون هواپیما به او می دهد. ابزارها دور صفحه نمایش های لمسی 10 اینچی PFD/MFD  با دید ترکیبی و سیستم های ارتباطی و مسیریابی لمسی Garmin GTN گردآوری شده اند. GTN 750 و 635 dual COM/NAV  نمایشگر کلیه کنترل های لمسی هستند و امکان مسیریابی ساده وبرنامه ریزی پرواز را فراهم می آورند. این ابزارهای ترکیبی به گونه ای بخش بندی شده اند که کلیه هشدار های زمینی، ترافیکی، و آب و هوایی را در جاهایی که کاربرد داشته باشند نشان می دهند. ترنزپوندر و پنل صوتی با هم ترکیب شده اند.

 

به دنبال استانداردهای امنیتی جدید

Panthera حباب امن بسیار کارآمد شماست. به عنوان قسمتی از تجهیزات غنی خود، این هواپیما دارای چتر نجات می باشد که به صورتی ساخته شده که در سرعت های پایین و بالا و در ارتفاع پایین هم عمل می کند. مهندسی کابین به صورتی انجام گرفته است که کابین را تبدیل به یک سلول امن می کند که نواحی مختلفی برای جذب انرژی دارد تا در موقع سانحه ضامن امنیت بیشتری شود. صندلی ها و کمربند ها مطابق با آخرین استانداردهای +26G CS/FAR-23 ساخته شده اند. Panthera بدنه ای سبک و موتور های قوی دارد که به شما امکان خروج از مناطق بحرانی را با سرعت بیشتر و در مدت زمان کمتری می دهد.

 

راحتی و سهولت استفاده در کابین

Panthera قابلیت کاربری و راحتی برای افراد با جثه های مختلف را دارد. سوار و پیاده شدن از طریق سه در بزرگ که به سمت بالا باز می شوند تسهیل شده است. صندلی های عقب پهن و قابل تنظیم هستند. در کنار این صندلی ها پریز هایی برای استفاده از وسایل دیجیتال تعبیه شده اند. بار استاندارد از درب بار وارد می شود ولی می توان هنگام پرواز از داخل کابین هم به آن دسترسی داشت. داخل هواپیما با بهترین چرم و چراغ های LED تزیین شده است که حس و کارآیی منحصر به فردی دارد. تهویه هوای اتوماتیک توسط دستگاه نصب شده بر روی هواپیما به معنای داشتن کنترل بر شرایط هواست. شما در تابستان هوای خنک ودر زمستان هوای گرم را در کابین خود تجربه خواهید کرد.

 

مواد و ساخت پیشرفته

طراحی خاص تیغه های لبه بال (airfoils) به نحوی است بیشترین کارآیی برای حرکت سریع هواپیما و همچنین حداکثر لیفت (نیروی بالا برنده)  و خصوصیت آرام و قابل کنترل بودن در شرایط واماندگی را فراهم می آورد. بال عقبی t شکل این هواپیما به سرعت جلب توجه می کند. این بال تضمین کننده نیروی بازدارنده (پس ران) با کمترین تداخل است. این بال همچنین کمک می کند تا شرایط چرخش به دور خود در هواپیما بهبود یابد.

اغلب قسمت های بدنه از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده است که در آن در نقاط مهم از مواد ضد تولید الکتریسیته و kelvar استفاده شده است. چرخ های جمع شونده trailing link از تیتانیوم ساخته شده اند که به آنها قدرت فراوان و قدرت جذب بالای انرژی و کمترین وزن را می دهد.

 

سه نوع این هواپیما

 

Panthera

با موتور ضد گلوله Lycoming IO-540 V1 با قدرت 260 اسب بخار یا موتور IO-390 با قدرت 210 اسب بخار. Panthera بهترین عملکرد را دارد : با سرعتی معادل 200 گره با مصرف سوختی کمتر از رقبا پرواز می کند. موتور سبک و در عین حال قوی   IO-540 V1 می تواند با سوخت بدون سرب کار کند. این هواپیما می تواند از باند های چمن کوتاه استفاده کند و راحتی کاربری را بر سطوح سخت طولانی تر به همراه دارد. Panthera به راحتی مسیرهایی تا 1852 کیلومتر را پرواز می کند.

Panthera Hybrid

موتور هیبرید الکتریکی 200 کیلو واتی با کمک سیستم باطری پیشرفته و ژنراتور افزایش برد یک تحول واقعی در هوانوردی است. قابلیت نشست و برخواست بدون صدا در کنار برد عالی قرار گرفته است. اوج گیری قوی و در زمان کوتاه، کارآیی خوب هوایی، و برد زیاد توسط موتور های هیبریدی بهتر هم شده اند. Panthera Hybrid یک قدم بزرگ به سمت جلو است و راه را برای آینده هوانوردی هموار می کند.

Panthera Electro

این نسخه از Panthera با موتور الکتریکی 200 کیلو واتی خود یک هدیه برای عاشقان تکنولوژی و دوستداران محیط زیست است. هدف طی کردن یک مسیر 400 کیلومتری بدون سرو صدا و تولید آلاینده  و با هزینه کمتر است. پلت فورم قابلیت نصب نسل های بعدی باطری را دارد که به افزایش برد هواپیما خواهد انجامید.

        

 

مقالات دیگر...

  1. Surveyor
  2. Taurus Electro
  3. Taurus M
  4. Sinus