- دسته: باکس
- منتشر شده در چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1400 10:15
- نوشته شده توسط Ms Mehrnavard
- بازدید: 2769
نگاه اجمالی
Pipistrel ALPHA Trainer ارائه کننده یک ایده نو در رابطه با پرواز های آموزشی اقتصادی برای خلبانان می باشد.
Pipistrel ALPHA Trainer بر اساس سبقه ای محکم از تولیدات گسترده ما ساخته شده و از دو مزیت بزرگ بهره می برد: کیفیت و قیمت مناسب. هم اکنون پرواز مقرون به صرفه بدون هیچ مشکل عملکردی امکان پذیر است.
این هواپیمای دو نفره ساخته شده از کامپوزیت است که کیفیت pipistrel، تکنولوژی پیشرفته ساخت و سهولت استفاده را با یک قیمت باور نکردنی ترکیب می کند. این هواپیما که از موتور Rotax 912 80 HP بهره می برد، فقط 9.5 لیتر سوخت معمولی (mogas) در ساعت مصرف می کند.
اگر شما به دنبال بهبود برگشت سرمایه آموزشگاه پرواز خود هستید Pipistrel ALPHA Trainer بهترین راه حل است.
نام ALPHA Trainer دقیقاً هدف این پرنده که برای آموزشگاه های پروازی طراحی شده است را توصیف می کند. هدف اصلی در طراحی ALPHA Trainer آموزش پرواز است. آموزش یک نقطه شروع دارد، درست مثل حروف انگلیسی که با A شروع میشود و این دلیل ALPHA نامیدن این هواپیما است.
تغییرات گسترده ای به وقوع پیوسته است، ولی اقتصاد بیمار به این معنا نیست که مردم باید فراگیری پرواز را متوقف کنند. اکثر هواپیما ها برای افراد عادی یا آموزشگاهای پروازی بسیار گران هستند، ولی pipistrel یک رویکرد کاملا متفاوت برای آموزش پرواز اتخاذ کرده و پرنده های خود را با قیمتی نزدیک به نصف رقبای خود ارائه می کند.
ALPHA Trainer مجموعه ای از مشخصات فوق العاده را گردهم آورده است! ALPHA Trainer دارای قیمت مناسب برای خرید، مقرون به صرفه از نظر نگهداری و مفرح می باشد. در حقیقت ما معتقدیم که هیچ هواپیمای آموزشی (LSA) دیگری هزینه های بهره برداریش از ALPHA Trainer کمتر نمی باشد.
ایده های ما برای یک هواپیمای آموزشی (UL or LSA) مناسب به صورت زیر می باشد که همه آنها در ALPHA Trainer گنجانده شده اند:
باید محکم و راحت از جهت کنترل برای فراگیران مبتدی باشد.
باید در شرایط واماندگی موتور ملایم عمل کند و غافلگیری های پروازی نداشته باشد.
باید قیمت مناسب داشته باشد و بهره برداری، تعمیرو نگهداری آن ساده باشد.
باید قابلیت انجام پرواز در کل روز و در همه شرایط از جمله دمای شدید بالاتر از 37 درجه سانتیگراد را داشته باشد.
باید مجهز به سیستم تهویه و گرمایش مناسب باشد.
باید مجهز به سیستم نور رسانی و نورافکن های تایید شده باشد.
باید کابین خلبان آن بی سر وصدا باشد تا ارتباط بین فراگیر و استاد به سهولت انجام گیرد.
دسترسی به قطعات یدکی هواپیما باید تضمین شده باشد تا بتوان هواپیما را برای پرواز آماده نگه داشت.
باید دارای برد مناسب برای پرواز های آموزشی سرتاسر کشور باشد.
باید سرویس روزانه و سوخت گیری آن ساده باشد.
باید مجهز به سیستم چتر نجات بالستیک باشد.
باید رنگ رویه ی با دوام داشته باشد تا بتوان آن را در فضای باز هم نگهداری کرد.
باید مجهز به ترمز های خوب برای شرایط اضطراری باشد.
باید مجهز به سیستم کنترل دوگانه با قابلیت تنظیم برای افراد با جثه های متفاوت باشد.
باید مدت زمان بهره برداری از آن طولانی باشد.
باید مجهز به سه چرخ با قابلیت هدایت شوندگی چرخ جلو باشد.
باید دسترسی به کابین خلبان حتی برای افراد مسن به راحتی انجام گیرد.
دلایل خاص بودن Pipistrel ALPHA Trainer:
ابزار فرود:
ابزار فرود اصلی که از کامپوزیت ساخته شده است به صورتی تقویت شده است که سخت ترین فرود ها را حتی در MTOW (که حمل سوخت تا میزان 230 کیلوگرم را میسر می سازد ) را تحمل می کند (MTOW به معنای حداکثر وزن هواپیما هنگام بلند شدن از باند می باشد). طراحی این ابزار به نحوی است که از آن یک ابزار فرود محکم و مقاوم با قابلیت تحمل فرود های سخت توسط فراگیران خلبانی ساخته است. چرخ جلویی 5 سانتی متر کوتاه تر شده است که باعث پایین آمدن دماغه و بهبود دید هنگام حرکت روی باند می شود. فضای باز برای دید در اطراف ملخ هواپیما از بین نرفته است به دلیل اینکه Pipistrel ALPHA Trainer از ملخ کوچکتری با قطر 162 سانتی متر بهره می برد.
مخزن سوخت
Pipistrel ALPHA Trainer دارای یک مخزن مرکزی با ظرفیت 50 لیتر می باشد. این میزان برای هواپیماهای معمولی زیاد به نظر نمی رسد ولی محصولات pipistrel بهره وری بسیار بالاتری دارند. در حقیقت این میزان سوخت بیش از حد نیاز Pipistrel ALPHA Trainer است. دهانه بزرگ این مخزن امکان سوخت گیری مستقیم از پمپ های جریان سریع که در اکثر فرودگاه های بزرگ یافت می شوند را فراهم کرده است. این ظرفیت Pipistrel ALPHA Trainer را به هواپیمایی با برد 324 مایل هوایی (معادل 600 کیلومتر) با 30 دقیقه ذخیره در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تبدیل کرده است. هنگام پرواز های آموزشی این هواپیما کمتر از 7.6 لیتر بنزین در یک ساعت استفاده می کند و این امکان 5 ساعت مداومت پرواز به شما می دهد.
موتور
Pipistrel ALPHA Trainer مجهز به موتور قابل اعتمادی به نام Rotax 912 80 hp می باشد. اگر چه بعضی ممکن است در مورد قدرت آن تردید داشته باشند، کسانی که با pipistrel آشنایی داشته باشند می دانند که طراحی ها عملکرد هواپیما را با این قدرت به حداکثر می رسانند. با نیروی این موتور Pipistrel ALPHA Trainer به سرعت خوب 200 کیلومتر بر ساعت می رسد و به مسافت پریدن خیلی کوتاه و نرخ اوج گیری بیش از5 متر در ثانیه دست می یابد. Pipistrel بر این باور است که این موتور یک انتخاب ایده آل برای هواپیماهای آموزشی است به این دلیل که نرم وقابل اعتماد است، سوخت کمی مصرف می کند و TBO 2000 ساعت/ 15 سال قابل دسترسی است.
طراحی جدید بال
طراحی بال Pipistrel ALPHA Trainer بر اساس هواپیمای موفق و اثبات شده Pipistrel Virus SW می باشد. توسط بالهای دوباره طراحی شده این وسیله نیاز به ترمز هوایی برای نشستن ندارد، که این خود باعث ساده تر شدن وسایل درون کابین خلبان می شود. بال های جدید flaperon های باز طراحی شده ای را به نمایش می گذارند که +25° of flap travel دارند که هواپیما را قادر به فرود در زمین های کوتاه می کند.
ملخ جدید
ملخ جدید طراحی خود pipistrel است و با ماشین های CNC در محل کارخانه تولید می شود. این ملخ از چوب ساخته می شود و سپس با یک روکش مقاوم که شامل محاظ لبه پیش ران می باشد پوشانده می شود. چوبی بودن این ملخ باعث می شود لرزش بسیار کمی ایجاد کند و این به نرمی حرکت و راندن هواپیما کمک می کند. یک روکش مخصوص ملخ را بسیار مقاوم می سازد، به طوری که در شرایط عادی آموزشی می توان سال ها از آن استفاده کرد.
مواد مورد استفاده
Pipistrel ALPHA Trainer از مواد کامپوزیت با آخرین فناوری ساخته می شود و وزن آن 100 پوند از هواپیماهای ساخت دیگر رقبا کمتر است. این وزن سبک به همراه نیروی پس رانش کمتر یکی از دلایل عملکرد خوب و مقرون به صرفه بودن Pipistrel ALPHA Trainer است.
قوی و مقاوم
دوام در کار آموزش نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. به این دلیل pipistrelتصمیم به استفاده از پارچه های محکم برای صندلی ها و حذف wheel spats گرفت. این بدین معناست که امکان شکستن آنها توسط فراگیران هنگام سوار و پیاده شدن وجود ندارد و هنگام پنچری- که البته به ندرت اتفاق می افتد- چرخ را می توان در مدت حدوداً دو دقیقه عوض کرد. این ها خصوصیاتی است که امکان بهره برداری و درآمد زایی از Pipistrel ALPHA Trainer را فراهم می کند به جای ماندن در تعمیرگاه.
قسمت حمل وسایل
Pipistrel ALPHA Trainer دارای محلی برای قراردادن طناب ها و اتصالات، بطری های آب، جعبه کمک های اولیه، و ملزومات دیگر است. دسترسی از طریق صندلی های درون اتاق خلبان میسر است که به سمت جلو خم شده و دسترسی راحت و کامل را امکان پذیر می کنند. دو کیسه بزرگ نیز در طرفین پیشخوان ابزار قرار دارند که برای گذاشتن نقشه و بطری آب در هنگام پرواز عالی هستند.
ترمز ها
ترمز ها باز طراحی و ساده سازی شده اند که امکان عملکرد استثنایی ترمز را حتی در باند های کوتاه فراهم می آورد. چرخ جلویی به طور مستقیم قابل کنترل است و می تواند هواپیما را در مسافت کمی بچرخاند ولنت های ترمز هم در کمتر از 15 دقیقه قابل تعویض هستند واین هزینه های نگه داری را پایین نگه می دارد.
دستگاه های الکتریکی
طی یک ربع قرن سابقه تولید هواپیما، ما به تجربه یافته ایم که یک هواپیمای آموزشی باید پیشخوان ابزار ی کلاسیک داشته باشد، بنابراین ما این ظاهر ساده را حفظ کرده ولی ابزار ها را با استفاده از ASI و ALT هشتاد میلیمتری مدرن تر کردیم تا قابلیت دید و اطمینان بیشتر فراهم کند.
ظاهر مرسوم ابزارهای سرعت و دما با رنگ های صحیح به شکل آشنا و سنتی آموزشی مشخص شده اند.
دستگاه تغییر سنج و دور در دقیقه سنج موتور دو صفحه نمایش مجزا دارند در حالی که پارامتر های دیگر موتور در یک صفحه نمایش پر رنگ چند منظوره تعبیه شده اند. این صفحه مجهز به بوق اخطار برای مقادیر بیش از حد نیز می باشد که به طور قابل ملاحظه ای امنیت را افزایش می دهد.
هر ابزار از منبع خود به خوبی تغذیه نور می شود که قابلیت دیده شدن را در همه شرایط (در روز یا شب) محیا می کند.
نگاهی به مشخصات، عملکرد، و مقرون به صرفه بودن Pipistrel ALPHA Trainer این هواپیما را به با ارزش ترین گزینه در میان هواپیماهای کامپوزیت چه در کلاس USA LSA چه در کلاس EU UL برای آموزش تبدیل کرده است. اگر تصمیم به خرید یک Pipistrel ALPHA Trainer گرفته اید باید بدانید که این یک هواپیمای کاملاً مجهز با مشخصات بالا است و آمادگی پرواز بدون هیچ هزینه یا شرایط ناگفته را دارد. همکاری گسترده با شرکت ها و برنامه ریزان پولی و مالی مختلف باعث شده است که ما یک راه حل آسان و کامل برای تجارت مدارس نوپای آموزش پرواز ویا مدارسی که از قبل فعالیت داشته و نیاز به مدرن کردن ناوگان خود با نصف هزینه های اجرایی فعلی دارند به دست آوریم.