ELA 07 COUGAR

این جایرو حس آزادی و خلوص پرواز با جایرو ها را در دسترس قرار داده است. این جایرو که ابتدایی ترین نسخه این طیف از جایروها می باشد، دارای آپشن های متعدد و فراوانی  است که از آن یک ماشین سفارشی واقعی می سازد و می تواند با انحصاری ترین مدل ها رقابت کند. این جایرو دارای ظاهری اسپورت و خصوصیاتی است که نمی توان در مقابلشان مقاومت کرد.

تجهیزات استاندارد

  • Pre-rotator بادی قوی
  • ملخ DUC ساخته شده از فیبر کربن
  • روتور پر قدرت ELA
  • Electro-pneumatic rotor brake and pitch trim
  • Mechanical roll trim
  • ترمزهای هیدرولیک با سیستم پارکینگ
  • باک بنزین 75 لیتری با ابزار اندازه گیری
  • انتخاب رنگ جایرو
  •  پوشش با کیفیت صندلی ها
  • صندلی جلویی کیسه دار
  • ترموستات روغن
  • اگزوز فولادی ضد زنگ
  • Slipping clutch in gear box in 912 ULS engine
  • گرم کننده کاربراتور در موتور 912 ULS
  • استارت عالی در موتور 912 ULS
  • پمپ بنزین الکتریکی اضافی در موتور  912 ULS

ابزارها

  • سرعت سنج
  • نشانگر سرعت اوج گیری
  • قطب نمای   کارتی عمودی
  • فشار ترمز و لبه rotor
  • دور سنج روتور
  • دور سنج موتور
  • دمای سر سیلندر
  • دمای روغن
  • فشار روغن
  • فشار سوخت
  • نشانگر میزان سوخت
  • ساعت سنج

 

آپشن ها

  •  رنگ متالیک
  • رنگ آمیزی با دو رنگ
  • محافظ ملخ
  • محلی برای نگهداری وسائل
  • پوشش ایرودینامیکی روی توپی ملخ
  • کمربند ایمنی 4 طرفه
  • چرخ های اصلی بزرگ 
  • Wheel fairings
  • کلاه ایمنی ELA
  • پوشش محافظ جایرو
  • Slipping clutch در جعبه دنده برای مدل 914
  • صدا گیر اگزوز
  • رکاب
  • چراغ گردان
  • جی پی اس Garmin AERA 500
  • جی پی اس Garmin AERA 795
  • جی پی اس AV Map EKP IV
  • جی پی اس AV Map EKP IV Pro
  • Radio Funkwerk ATR833.
  • Transponder mode S TRT800
  • Double EGT (exhaust gas temp for 914).
  • Manifold pressure.
  • دو سری ابزار کنترل
  • نشانگر سرعت عمودی
  • پریز برق 12 ولت
  • Landing gear fairings
  • قاب محافظت در برابر باد عقب
  • چراغ برای استفاده هنگام فرود
  • ثبت (فقط در اسپانیا)

اطلاعات فنی

 

Rotax 912 ULS

Rotax 914 UL Turbo

Empty weight(standard)  260Kg  265Kg

max. take -off weight

 500Kg  500Kg

useful load

 235Kg  240Kg

velocity never exceed (VNE)

   160km/h (100 mph)

cruise speed (booms folded)

  120-145km/h (75-90 mph)

Fuel capacity

  75ltres (20 gal)

Endurance

  3.5- 4.5  hours

Fuel consumption

  15-20litres/h (4-5.5 gal/h)

Range

  400km (250 mi)
 Take-off distance  120metres (400 ft)  100metres (330 ft)
 landing distance   0-20metres (0-65 ft)

Apis/Bee

Apis/Bee یک گلایدر تکنفره بال وسط خود پرتاب است. این هواپیمای فوق سبک دارای یک دم T شکل می باشد. این هواپیما از نظر ایرودینامیک مربوط به بال و دم خصوصیات Sinus  و Taurus را به اشتراک می گذارد و جای هیچ شکی در مرود گلاید خارق العاده خود باقی نمی گذارد. شایان ذکر است که Apis/Bee دارای چند رکورد جهانی است.

ساخت

همه قسمت های پلاستیکی با فن آوری AFK، GFK، و CFK ساخته شده و کلیه اجزا دارای مجوز LN  می باشند. خود هواپیما از پلاستیک مسلح و ترکیبی از رزین اپوکسی که با ساختار لانه زنبوری، شیشه، کربن و فیبر kelvar  تقویت شده ساخته شده است.

بال ها از سختی ساندویچ شکل دارند. سطوح بالا و پایین ابتدا ساخته شده و سپس کلیه اجزا دیگر (main spare, basic ribs, airbrake enclosure, …) به نیمه بالایی چسبانده می شوند. ترمز های هوایی فقط از نیمه بالایی بال گسترده می شوند. سکان هواپیما از دو نیمه تشکیل شده و اتصالات و محور های کنترلی در درون هر یک تعبیه شده است.

بدنه این گلایدر با روش تلفیق AFK و CFK و با تلفیق ساخت پوسته و ساندویچ ساخته شده است. دو نیمه این گلایدر به نحوی ساخته شده اند که اکثر قسمت ها به یکی از آنها چسبانده شده و سپس دو نیمه به هم وصل می شوند. برای قسمت دماغه تا بال ار کربن و kelvar  استفاده شده، در صورتی که بقیه قسمت ها از ساخت ساندویچی بهره می برند. شیشه کابین خلبان از پلکسی گلاس یک تکه ساخته شده که به سمت جلو باز می شود. لوله پیتو و جریان هوا (برای تهویه کابین) درون دماغه ساخته شده است. فشار ثابت در بغل بدنه گلایدر اندازه گیری می شود. آنتن رادیویی در نوسانگیر عقب هواپیما قرار گرفته است. Tow tie در پایین قسمت جلویی بدنه قرار گرفته است. سکان هواپیما قابل تنظیم است.

قسمت دم: نوسانگیر افقی و سکان مثل بال ها با ساخت ساندویچی ساخته شده اند.

ابزار های کنترل

گلایدر Apis/Bee مثل دیگر محصولات Pipistrel به راحتی و ظرافت خاصی کنترل می شود. در فرمان عمودی، ترمز های هوایی و قسمت های متحرک بال از اتصالات محکم (tubes and bearings) استفاده شده است و فرمان عمودی با کابل فولادی متصل شده است. به دلیل اینکه کلیه ابزار های کنترل به طور اتوماتیک سرهم می شوند، شما هیچ مشکلی برای باز و بسته کردن قطعات برای  نگهداری در کامیونت ندارید.

چرخ این گلایدر جمع شونده است و یک ترمز دیسکی آن زیر کابین خلبان و نرمز کوچک دیگری بر روی دم قرار گرفته است.  ترمز چرخ با دستگیره ترمز هوایی قابل استفاده است.

رکورد های جهانی

گلایدر Apis/Bee عملکرد فوق العاده ای دارد و دارای چندین رکورد جهانی در کلاس خود است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نگاه اجمالی

Pipistrel ALPHA Trainer  ارائه کننده یک ایده نو در رابطه با پرواز های آموزشی اقتصادی برای خلبانان می باشد.

Pipistrel ALPHA Trainer بر اساس سبقه ای محکم از تولیدات گسترده ما ساخته شده و از دو مزیت بزرگ بهره می برد: کیفیت و قیمت مناسب. هم اکنون پرواز مقرون به صرفه بدون هیچ مشکل عملکردی امکان پذیر است.

این هواپیمای دو نفره ساخته شده از کامپوزیت است که کیفیت pipistrel، تکنولوژی پیشرفته ساخت و سهولت استفاده را با یک  قیمت باور نکردنی ترکیب می کند. این هواپیما که از موتور Rotax 912 80 HP بهره می برد،  فقط 9.5 لیتر سوخت معمولی (mogas)  در ساعت مصرف می کند.

اگر شما به دنبال بهبود برگشت سرمایه آموزشگاه پرواز خود هستید Pipistrel ALPHA Trainer بهترین راه حل است.

نام ALPHA Trainer دقیقاً هدف این پرنده که برای آموزشگاه های پروازی طراحی شده است را توصیف می کند. هدف اصلی در طراحی ALPHA Trainer  آموزش پرواز است. آموزش یک نقطه شروع دارد، درست مثل حروف انگلیسی که با A شروع میشود و این دلیل ALPHA  نامیدن این هواپیما است.

تغییرات گسترده ای به وقوع پیوسته است، ولی اقتصاد بیمار به این معنا نیست که مردم باید فراگیری پرواز را متوقف کنند. اکثر هواپیما ها برای افراد عادی یا آموزشگاهای پروازی بسیار گران هستند، ولی pipistrel  یک رویکرد کاملا  متفاوت برای آموزش پرواز اتخاذ کرده و پرنده های خود را با قیمتی نزدیک به نصف رقبای خود ارائه می کند.

   

ALPHA Trainer مجموعه ای از مشخصات فوق العاده را گردهم آورده است! ALPHA Trainer دارای قیمت مناسب برای خرید،  مقرون به صرفه از نظر نگهداری و مفرح می باشد. در حقیقت ما معتقدیم که هیچ هواپیمای آموزشی (LSA) دیگری هزینه های بهره برداریش از ALPHA Trainer کمتر نمی باشد.

ایده های ما برای یک هواپیمای آموزشی (UL or LSA) مناسب به صورت زیر می باشد که همه آنها در ALPHA Trainer گنجانده شده اند:

باید محکم و راحت از جهت کنترل برای فراگیران مبتدی باشد.

باید در شرایط واماندگی موتور ملایم عمل کند و غافلگیری های پروازی نداشته باشد.

باید قیمت مناسب داشته باشد و بهره برداری، تعمیرو نگهداری آن ساده باشد.

باید قابلیت انجام پرواز در کل روز و در همه شرایط از جمله دمای شدید بالاتر از 37 درجه سانتیگراد  را داشته باشد.

باید مجهز به سیستم تهویه و گرمایش مناسب باشد.

باید مجهز به سیستم نور رسانی و نورافکن های تایید شده باشد.

باید کابین خلبان آن بی سر وصدا  باشد تا ارتباط بین فراگیر و استاد به سهولت انجام گیرد.

دسترسی به قطعات یدکی هواپیما باید تضمین شده باشد تا بتوان  هواپیما را برای پرواز آماده نگه داشت.

باید دارای برد مناسب برای پرواز های آموزشی سرتاسر کشور باشد.

باید سرویس روزانه و سوخت گیری آن ساده باشد.

باید مجهز به سیستم چتر نجات بالستیک باشد.

باید رنگ رویه ی با دوام داشته باشد تا بتوان آن را در فضای باز هم نگهداری کرد.

باید مجهز به ترمز های خوب برای شرایط اضطراری  باشد.

باید مجهز به سیستم  کنترل دوگانه با قابلیت تنظیم برای افراد با جثه های متفاوت باشد.

باید مدت زمان بهره برداری از آن طولانی باشد.

باید مجهز به سه چرخ با قابلیت هدایت شوندگی چرخ جلو باشد.

باید دسترسی به کابین خلبان حتی برای افراد مسن به راحتی انجام گیرد.

دلایل خاص بودن Pipistrel ALPHA Trainer:

ابزار فرود:

ابزار فرود اصلی که از کامپوزیت ساخته شده است به صورتی تقویت شده است که سخت ترین فرود ها را حتی در MTOW (که حمل سوخت تا میزان 230 کیلوگرم را میسر می سازد ) را تحمل می کند (MTOW به معنای حداکثر وزن هواپیما هنگام بلند شدن از باند می باشد). طراحی این ابزار به نحوی است که از آن یک ابزار فرود محکم و مقاوم با قابلیت تحمل فرود های سخت توسط فراگیران خلبانی ساخته است. چرخ جلویی 5 سانتی متر کوتاه تر شده است که باعث پایین آمدن دماغه و بهبود دید هنگام حرکت روی باند می شود. فضای باز برای دید در اطراف ملخ هواپیما از بین نرفته است به دلیل اینکه Pipistrel ALPHA Trainer از ملخ کوچکتری با قطر 162 سانتی متر بهره می برد.

مخزن سوخت

Pipistrel ALPHA Trainer دارای یک مخزن مرکزی با ظرفیت 50 لیتر می باشد. این میزان برای هواپیماهای معمولی زیاد به نظر نمی رسد ولی محصولات pipistrel بهره وری بسیار بالاتری دارند. در حقیقت این میزان سوخت بیش از حد نیاز Pipistrel ALPHA Trainer است. دهانه بزرگ این مخزن امکان سوخت گیری مستقیم از پمپ های جریان سریع که در اکثر فرودگاه های بزرگ یافت می شوند را فراهم کرده است. این ظرفیت Pipistrel ALPHA Trainer را به هواپیمایی با برد 324 مایل هوایی (معادل 600 کیلومتر) با 30 دقیقه ذخیره در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تبدیل کرده است. هنگام پرواز های آموزشی این هواپیما کمتر از 7.6 لیتر بنزین در یک ساعت استفاده می کند و این امکان 5 ساعت مداومت پرواز به شما می دهد.

موتور

Pipistrel ALPHA Trainer مجهز به موتور قابل اعتمادی به نام Rotax 912 80 hp می باشد. اگر چه بعضی ممکن است در مورد قدرت آن تردید داشته باشند، کسانی که با pipistrel آشنایی داشته باشند می دانند که طراحی ها عملکرد هواپیما را با این قدرت به حداکثر می رسانند. با نیروی این موتور Pipistrel ALPHA Trainer به سرعت خوب 200 کیلومتر بر ساعت می رسد و به مسافت پریدن خیلی کوتاه و نرخ اوج گیری بیش از5 متر در ثانیه دست می یابد. Pipistrel بر این باور است که این موتور یک انتخاب ایده آل برای هواپیماهای آموزشی است به این دلیل که نرم وقابل اعتماد است، سوخت کمی مصرف می کند و TBO 2000 ساعت/ 15 سال قابل دسترسی است.

طراحی جدید بال

طراحی بال Pipistrel ALPHA Trainer  بر اساس هواپیمای موفق و اثبات شده Pipistrel Virus SW می باشد. توسط بالهای دوباره طراحی شده این وسیله نیاز به ترمز هوایی برای نشستن ندارد، که این خود باعث ساده تر شدن وسایل درون کابین خلبان می شود. بال های جدید flaperon های باز طراحی شده ای را به نمایش می گذارند که +25° of flap travel دارند  که هواپیما را قادر به فرود در زمین های کوتاه می کند.

ملخ جدید

ملخ جدید طراحی خود pipistrel است و با ماشین های CNC در محل کارخانه تولید می شود. این ملخ از چوب ساخته می شود و سپس با یک روکش مقاوم که شامل محاظ لبه پیش ران می باشد پوشانده می شود. چوبی بودن این ملخ باعث می شود لرزش بسیار کمی ایجاد کند و این به نرمی حرکت و راندن هواپیما کمک می کند. یک روکش مخصوص ملخ را بسیار مقاوم می سازد، به طوری که در شرایط عادی آموزشی می توان سال ها از آن استفاده کرد.

مواد مورد استفاده

Pipistrel ALPHA Trainer از مواد کامپوزیت با آخرین فناوری ساخته می شود و وزن آن 100 پوند از هواپیماهای ساخت دیگر رقبا کمتر است. این وزن سبک به همراه نیروی پس رانش کمتر  یکی از دلایل عملکرد خوب و مقرون به صرفه بودن Pipistrel ALPHA Trainer است.

قوی و مقاوم

دوام در کار آموزش نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. به این دلیل pipistrelتصمیم به استفاده از پارچه های محکم برای صندلی ها و حذف wheel spats گرفت. این بدین معناست که امکان شکستن آنها توسط فراگیران هنگام سوار و پیاده شدن وجود ندارد و هنگام پنچری-  که البته به ندرت اتفاق می افتد- چرخ را می توان در مدت حدوداً دو دقیقه عوض کرد. این ها خصوصیاتی است که امکان بهره برداری و درآمد زایی از  Pipistrel ALPHA Trainer را فراهم می کند به جای ماندن در تعمیرگاه.

قسمت حمل وسایل

Pipistrel ALPHA Trainer دارای محلی برای قراردادن طناب ها و اتصالات، بطری های آب، جعبه کمک های اولیه، و ملزومات دیگر است. دسترسی از طریق صندلی های درون اتاق خلبان میسر است که به سمت جلو خم شده و دسترسی راحت و کامل را امکان پذیر می کنند. دو کیسه بزرگ نیز در طرفین پیشخوان ابزار قرار دارند که برای گذاشتن نقشه و بطری آب در هنگام پرواز عالی هستند.

ترمز ها

ترمز ها باز طراحی و ساده سازی شده اند که امکان عملکرد استثنایی ترمز را حتی در باند های کوتاه فراهم می آورد. چرخ جلویی به طور مستقیم قابل کنترل است  و می تواند هواپیما را در مسافت کمی بچرخاند ولنت های ترمز هم در کمتر از 15 دقیقه قابل تعویض هستند واین هزینه های نگه داری را پایین نگه می دارد.

دستگاه های الکتریکی

طی یک ربع قرن سابقه تولید هواپیما، ما به تجربه یافته ایم که یک هواپیمای آموزشی باید پیشخوان ابزار ی کلاسیک داشته باشد، بنابراین ما این ظاهر ساده را حفظ کرده ولی ابزار ها را با استفاده از ASI و ALT هشتاد میلیمتری مدرن تر کردیم تا قابلیت دید و اطمینان بیشتر فراهم کند.

ظاهر مرسوم ابزارهای سرعت و دما با رنگ های صحیح به شکل آشنا و سنتی آموزشی مشخص شده اند.

دستگاه تغییر سنج و دور در دقیقه سنج موتور دو صفحه نمایش مجزا دارند در حالی که پارامتر های دیگر موتور در یک صفحه نمایش پر رنگ چند منظوره تعبیه شده اند. این صفحه مجهز به بوق اخطار برای مقادیر بیش از حد نیز می باشد که به طور قابل ملاحظه ای امنیت را افزایش می دهد.

هر ابزار از منبع خود به خوبی تغذیه نور می شود که قابلیت دیده شدن را در همه شرایط (در روز یا شب) محیا می کند.

 

 

نگاهی به مشخصات، عملکرد، و مقرون به صرفه بودن  Pipistrel ALPHA Trainer این هواپیما را به با ارزش ترین گزینه در میان هواپیماهای کامپوزیت چه در کلاس USA LSA چه در کلاس EU UL  برای آموزش تبدیل کرده است. اگر تصمیم به خرید یک Pipistrel ALPHA Trainer گرفته اید باید بدانید که این یک هواپیمای کاملاً مجهز با مشخصات بالا است و آمادگی پرواز بدون هیچ هزینه یا شرایط ناگفته  را دارد. همکاری گسترده با شرکت ها و برنامه ریزان پولی و مالی مختلف باعث شده است که ما یک راه حل آسان و کامل برای تجارت مدارس نوپای آموزش پرواز ویا مدارسی که از قبل فعالیت داشته و نیاز به مدرن کردن ناوگان خود با نصف هزینه های اجرایی فعلی دارند به دست آوریم.

 

    

 

 

 

 

 

Alpha Electro     

این هواپیما که نام اولیه اش WaTTsUP بود یک پرنده دو نفره الکتریکی است پاک ترین راه برای یادگیری خلبانی است.

عملکرد هواپیمای دو نفره الکتریکی Alpha Electro بر اساس نیاز مدارس پرواز قابل تغییر است. نیاز به مسیرکوتاه برای پریدن هواپیما، اوج گیری قدرتمند بیش از 1000 fpm، و توان پرواز یک ساعته به علاوه 30 دقیقه ذخیره. Alpha Electro برای عملیات های traffic-pattern  بهینه سازی شده است، به طوری که در هر بار نزدیک شدن 13% انرژی تلف شده بازیابی می شود که افزایش توان پردازی و درعین حال توانایی نشستن در باندهای کوتاه را دارد.

 

اقای Ivo Boscarol، مدیر عامل Pipistrel می گوید:"قیمت فزاینده سوخت به معنای آنیت که وقت آن فرا رسیده که فکر جدیدی در مورد آموزش خلبانی بکنیم. راه حلی که ما ارائه می کنیم اولین هواپیمای آموزشی الکتریکی است. فن آوری هایی که به طور خاص در این هواپیما به کار رفته است هزینه های آموزش های اولیه خلبانی  را تا 70% کاهش می دهد. این امر پرواز را از همیشه ارزانتر کرده است. امکان آموزش پرواز در فرودگاه های کوچکتر نزدیک به شهرها بدون تولید دی اکسید کربن و حداقل صدا هم تغییراتی بزرک محسوب می شوند. Alpha Electro همه معیار های microlight and ASTM LSA و استانداردهای نیروی محرکه الکتریکی را داراست و مجوز های مربوط از کشور فرانسه را هم دارد. کشور های بیشتری به زودی به این امر خوهند پیوست. ما به دنبال گرفتن  معافیت FAA  برای اجازه پرواز آموزشی به عنوان S-LSA هستیم. Alpha Electro  پنجمین پروژه ساخت هواپیماهای الکتریکی ما و دومین انهاست که به تولید و عرضه رسیده است."   

     

WaTTsUP که نمونه ی اولیه این هواپیما بود با همکاری Siemens AG ساخته شد. Siemens AG تامین کننده قطعات الکتریکی اصلی نیروی محرکه و نماینده نسل آینده هواپیماهای الکتریکی Pipiistrel خواهد بود. تک تک قطعات این هواپیما بهینه سازی شده اند تا از وزن کمتر، کارایی بهتر، و قابلیت اعتماد بیشتری بهره مند شوند. موتوذ-ر الکتریکی 80 کیلو واتی فقط 14 کیلوگرم وزن دارد و قدرتمند تر از سری معروف Rotax 912 می باشد. این موتور معمولا در هواپیماهای فوق سبک و LSA کاربرد دارد. باطری 17 کیلووات ساعتی dual-redundant می باشد و به گونه ای طراحی شده است که در چند دقیقه تعویض ودر کمتر از یک ساعت شارژشود و این قابلیت ها را مرهون فن آوری مدیریت باطری Pipistrel  می باشد. ظاهر هواپیما از خصوصیات امتحان شده صدها هواپیمای Pipistrel که در دنیا در حال پرواز هستند پیروی می کند.

     

Frank Anton، معاون اجرایی رییس Traction Drives و آغازگر ساخت وتوسعه هواپیما های الکتریکی در Large Drives, Siemens AG می گوید: "شرکت Siemens  در حال توسعه سیستم های تولید نیروی الکتریکی با بالاترین نسبت قدرت به وزن برای هواپیما می باشد. تنها  راه چاره برای هزینه های فزاینده سوخت، افزایش تقاضا از سوی مسافران، و بیشتر شدن قوانین زیست محیطی نوآوری می باشد." نوآوری های به کار رفته در WaTTsUP کاربرد زیادی در مداومت صنعت هوانوردی خواهد داشت.

از آنجایی که نیروی الکتریکی قابل افزایش است می توان امیدوار بود که در آینده حتی هواپیما های بزرگتر نیز از موتورهای الکتریکی استفاده کنند. دنیا به سمت الکتریکی شدن پیش می رود، چه در هوا، چه بر روی زمین ودریا.

 

 

شرکت بلند پرواز خاور

آدرس: تهران - شهرک غرب - بلوار ایوانک - فلامک شمالی - کوچه دوم - کوچه  ققنوس - گذر اردیبهشت - پلاک 22

تلفن:88573033-021 (داخلی: 404)

تلفن مستقیم: 88099450-021

تلفن روابط عمومی : 3200473-0921 و 3200473-0937

فکس: 88590499-021

فرودگاه بلند پرواز (ایوانکی)

کیلومتر 53 جاده تهران - سمنان ، ضلع جنوبی شهرک صنعتی ایوانکی

ایمیل:                                                         این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اینستاگرام :                https://www.instagram.com/boland_Parvaz_Khavar

                             

تلگرام :                               https://telegram.me/iran_pipistrel